Blog februar 2023

Uspešno krmarjenje do hibridnega načina dela

Pri grajenju odnosov s sodelavci in efektivnem delu se mi je zdel vsakodnevni osebni stik nujen. Ko sem s pričetkom dela v drugem podjetju dobila priložnost preizkusiti hibridni način dela, sem ugotovila, da prinaša določene prednosti. Je pa prehod na občasno delo na daljavo zahteval prilagajanje in upoštevanje nekaj osnovnih pravil.

Od nekdaj uživam v delu, ustvarjanju nečesa novega, ob tem pa tudi druženju s sodelavci. Pri tem se mi zdi osebni stik ključnega pomena, saj omogoča bolj pristne ter predvsem dolgoročne vezi. Po več kot desetih letih dela v pisarni sem prišla v podjetje, kjer hibridno delo ni tabu. Priznam, da me je na začetku malo skrbelo, da bi občasno delo od doma lahko ogrozilo moje navade, vrednote in prizadevanja v zvezi z delom. Kmalu sem spoznala, da je bilo to prepričanje zmotno.

Danes bi me lahko imeli že kar za “zagovornico” hibridnega dela. Medosebni odnosi se niso poslabšali − še vedno se skupaj smejimo, snujemo nove načrte in se usklajujemo − hkrati pa je pomen svobode ob delu dobil čisto novo dimenzijo. Petnajst minut joge pred sestankom, copati in kratek sprehod s psom, da zadiham med delavnicami, je le nekaj prednosti, ki si jih nekaj mesecev nazaj še nisem znala predstavljati.

Tako kot glede vseh sprememb v življenju, sem se morala tudi pri delu na daljavo seznaniti z nekaj pravili in upoštevati priporočila, ki so pripomogla k temu, da se moje osnovne vrednote glede medosebnih odnosov ne izgubijo. Seveda se med seboj razlikujemo in pomen teh odnosov vrednotimo različno, vendar menim, da vsak posameznik potrebuje določeno mero povezanosti, sprejetosti ter pripadnosti. Koliko tega občutka je ogroženega, če se med seboj ne vidimo na dnevni ravni ali vsaj enkrat tedensko? Kako vzdržujemo dobre medosebne odnose, tudi če se s sodelavci vidimo v živo morda le enkrat na mesec?


Nasveti, ki so mi prišli prav ob privajanju na hibridno delo

1 Pogosto in učinkovito komuniciranje

Izmenjava informacij s sodelavci naj bo redna. Za to imamo na voljo res veliko orodij, ki se neprestano izboljšujejo prav za namene uspešnega oddaljenega dela in hibridnih timov (Microsoft Teams, Zoom in podobno). Brez dvoma jasna in jedrnata komunikacija zastavljenih nalog ter ciljev pripomore, da razumemo, kaj od nas pričakujejo sodelavci in kaj mi pričakujemo od njih.

2 (Virtualno) druženje s sodelavci

Delo od doma ne omogoča, da bi sodelavce srečali v živo in z njimi poklepetali, zato ne zanemarimo občasnih toda rednih srečanj. To lahko vključuje virtualne odmore za kavoskupna kosila ali družabne dogodke izven delovnega časa.

3 Medsebojno spoštovanje in priznanje

V primeru hibridnega načina dela je še bolj pomembno, da sodelavci zavestno pokažemo, da smo zaznali prispevke drugih članov tima. To lahko preprosto naredimo s pošiljanjem sporočila z zahvalo, dodelitvijo kudosa oz. pohvalnice ali direktno izrečeno pohvalo za izkazan trud na skupnih sestankih.

4 Organiziranost

Uporabljajmo spletna orodja za organizacijo dela ter poskrbimo, da so o spremembah obveščeni vsi sodelavci, s katerimi sodelujemo pri projektu ali nalogi. To pripomore, da vsi ostanemo na pravi (in enaki) poti ter skupaj uspešno dosežemo zastavljene cilje.

5 Odzivnost

Redno preverjajmo elektronsko pošto in druge komunikacijske kanale ter pravočasno odgovarjajmo na sporočila. Tudi če to pomeni, da bomo odgovorili, da smo trenutno zasedeni in da se bomo njihovem vprašanju ali prošnji posvetili nekoliko kasneje. Sodelavci bodo tako namreč vedeli, da se na nas lahko zanesejo.

Kot sem v uvodu izpostavila, sem bila v preteklosti do hibridnega načina dela morda nekoliko preveč skeptična. Skrbelo me je namreč, da bo to vplivalo na učinkovitost dela in odnose. Po pridobljenih izkušnjah lahko zaključim, da storilnost ne trpi, ko se ustrezno organiziram, odnosi pa ostajajo pristni, a z nekoliko več truda. Ponovno sem ugotovila in se zavedala, da je vsaka sprememba na začetku lahko strašljiva, dokler se z njo ne soočimo, jo spoznamo in na koncu obvladamo. Ko potegnem črto, si upam trditi, da je v hibridni obliki dela veliko prednosti, le naučiti se moramo “krmariti” skozi neznano.

Sara Mravlje
Sara Mravlje
Svetovalka za eHRM
Sara je magistrica ekonomskih in poslovnih ved. Svojo kariero je začela v financah, nadaljevala pa na področju logistike in B2B prodaje, kjer je odkrila svojo karierno pot. Od nekdaj jo je zanimalo tudi HR področje, znotraj česa je pridobila certifikat Chief Happiness Officer/Managerja delovne sreče (CHO). Kombinacija B2B prodaje in veselja do kadrovskega področja jo je pripeljala v Agitavit Solutions, kjer se je pridružila ekipi eHRM.
Ne zamudite naših vsebin

Če želite prejemati naše informacije, nam obveščanje dovolite z izborom aktualnih vsebin.

© 2024 - Agitavit